// Blurbs as Tabs */

CapaInstaller Case Study

Holbæk Kommune

Holbæk Kommune fik implementeret sit nye Device Management-system CapaInstaller på bare 3 uger – uden fysisk besøg af en af CapaSystems konsulenter. Det hele blev søsat og gjort klar til indhold fra hjemmekontoret og via virtuelle møder

Fakta

Virksomhed: Holbæk Kommune
Kunde siden: 2020
Website: www.holbaek.dk

Holbæk Kommune er en kommune i Region Sjælland efter Kommunalreformen i 2007, hvor godt 71.000 borgere har valgt at bosætte sig. IT-afdelingen har valgt at administrere 4.500 enheder ved brug af CapaInstaller

Nyt Device Management-system på kun 3 uger

3 uger. Så lang tid gik der, fra aftalen blev skrevet under, til Holbæk Kommunes nye Device Management-system, CapaInstaller, var installeret og klar til indhold. At kommunen kunne søsætte et så stort projekt på så kort tid var både resultatet af effektiv projektledelse og hurtige beslutningsgange i kommunens IT-afdeling.

“Der er ingen tvivl om, at meget af æren for implementeringshastigheden skal gå til Lars Olsen fra CapaSystems, som var ansvarlig for hele processen,” siger Mads Peter Siboni, som er IT Driftskoordinator hos Holbæk Kommune.

Problemfri implementering trods forhindring

Faktisk var det ikke uden forhindringer, at det omfattende IT-projekt løb af stablen. Implementeringen af det nye Device Management-system, som skal kunne håndtere kommunens mere end 4.500 enheder, skulle nemlig foregå, imens coronakrisen var på sit højeste, og landet og i særdeleshed landets kommunale kontorer var lukket ned.

Holbæk

Hele processen måtte derfor koordineres fra hjemmekontorerne og over virtuelle møder og med et livligt, fælles chatrum, hvor alle aftaler blev nedfældet.

“Lars har været ekstremt tilgængelig under hele processen. Det tror jeg har været altafgørende for, at det er gået så godt, for jeg må indrømme, at jeg ikke har en finger at sætte på det,” siger Mads Peter Siboni og fortsætter:

“Det har været en fornøjelse for både mig og mit team, for Lars er kommet med så meget energi og entusiasme, at det har smittet af på hele projektet. Det har gjort, at mine medarbejdere har været supermotiverede for at komme i gang, og at det har været en sjov opgave for dem også.”

“Der er ingen tvivl om, at meget af æren for implementeringshastigheden skal gå til Lars Olsen fra CapaSystems, som var ansvarlig for hele processen.”
Mads Peter Siboni

IT Driftskoordinator, Holbæk Kommune

CapaInstaller passede bedst på alle parametre

Selvom CapaInstaller ikke var det billigste system, som Mads Peter Sibono havde kig på, var det alligevel det system, der tjekkede flest af de relevante bokse for kommunen.

At implementere CapaInstaller var nemlig ikke en spareøvelse. Det var snarere et ønske om at øge kvaliteten af det, IT-afdelingen sendte ud til brugerne ved at automatisere og effektivisere processerne for Device Management samt sikre fremtidig skalerbarhed i løsningen.

“Det var vigtigt for os at have et fleksibelt system, som vi kan tilpasse til vores behov. Samtidig er det vigtigt for os, at det er nemt at komme i kontakt med supporten, så vi hurtigt og effektivt kan komme ud over de problemer, som vi måtte løbe ind i hen ad vejen,” siger Mads Peter Siboni.

 

Relevante services og funktioner

“Vi kommer fra et andet system, som er mere rigidt, og hvor det var besværligt at få kvalificeret support. Der tilbyder CapaSystems bare noget fleksibilitet og nogle funktionaliteter, som gør, at vi får stor værdi for pengene,” forklarer han.

Dansk ERFA-gruppe er vigtig for udviklingen

Det lyder måske besynderligt, men faktisk er det ikke uden betydning, at CapaSystems løbende arrangerer brugergruppemøder, hvor brugere af CapaInstaller kan dele erfaringer med hinanden og få information om/og give input til kommende features til både udviklere og konsulenter fra CapaSystems.

Med mere end 15 år i branchen ved Mads Peter Siboni, at det er nødvendigt med input udefra, hvis man vil undgå at ende med et stagneret system, hvor man hverken udvikler sig selv eller de arbejdsmetoder, man bruger. Derfor var det såkaldte “CapaInstaller User Group” også en væsentlig faktor for Mads Peter Siboni, da valget af system skulle tages.

“Det giver altid rigtig meget at høre, hvordan andre IT-afdelinger bruger det system, som man arbejder i hver dag. Det gør, at vi får input til, hvordan vi effektiviserer vores arbejdsgange, og hvordan vi kan komme tættere på et mere automatisk arbejdsflow, så vores medarbejdere kan fokusere på de interessante og krævende opgaver og overlade de trivielle til maskinen,” afslutter Mads Peter Siboni.

Mange fordele:

Holbæk Kommune udpeger følgende fordele ved CapaInstaller:

problemfri implementering

høj tilgængelighed

kompetent support

høj kvalitet

flexibelt system

dansk ERFA-gruppe

CapaInstaller er for dig, der ønsker:

N

Komplet kontrol med computere og mobile devices

N

Opnå hurtigere ROI via lavere totalomkostninger på vedligeholdelse og administration

N

Centralisering og standardisering af dine IT-services

N

Reducering af tidsforbrug på udrulning, distribution og vedligehold

Se det live

Lad os vise dig, hvordan CapaInstaller kan gøre en forskel for dig