Max Olsen: Fra teknisk support til IT-konsulent hos CapaSystems

20. november 2023
max olsen

En rejse i faglig udvikling og kundeservice excellence

– CapaSystems, du snakker med Max.

Smilet er bredt hos stemmen bag skærmen i CapaSystems Support (CapaSystems Kundeservice). Det er det faktisk altid hos Max Olsen – men måske lige lidt mere, end det plejer at være.

  1. Max er blevet far til den skønneste Simon, og det i sig selv giver ham julelys i øjnene – forståeligt nok
  2. Max har fået ny titel hos CapaSystems.

Vi er glade for at kunne annoncere, at Max Olsen har skiftet titlen som Support Engineer ud med Consultant.

CapaSystems kunder kender nemlig Max ganske godt fra Supportteamet, hvor han har udvist store tekniske talenter. Han har i løbet af sin tid i Support udviklet sig markant, og han er nu klar til at tage skridtet videre til en rolle som IT-konsulent.

I sin nye rolle vil Max tage ud til vores kunder og hjælpe finpudsning og eventuelle tekniske udfordringer. Han har en bred viden om vores produkter og løsninger, og han er dygtig til at formidle komplekse tekniske koncepter på en letforståelig måde.

– Vi er meget glade for, at Max har valgt at tage skridtet videre til en rolle som IT-konsulent, siger Chief Service Officer Dennis Busk Nyehuus og fortsætter:

– Max er en dygtig medarbejder med et stort potentiale, og vi er sikre på, at han vil være en stor værdi for vores kunder – også uden for Supporten.

Selv er Max også begejstret for sin nye rolle:

– Jeg er super glad for at have fået denne mulighed for at bruge mine tekniske færdigheder til ikke kun at hjælpe vores kunder via Supporten, men komme ud og gøre en forskel og se hele deres installation, siger han og fortsætter:

– Det er en spændende udfordring, og jeg har allerede været afsted flere gange – og det giver et boost at være ”ude i marken”.

Intern talentudvikling

Max’s historie er et eksempel på, hvordan det er muligt at udvikle talenter til stillinger som IT-konsulent i en virksomhed som CapaSystems. Det er en win-win for alle parter. For virksomheden er det en måde at sikre, at vi hele tiden har de rette kompetencer til at løse kundernes tekniske udfordringer. For medarbejderen er det en mulighed for at udvikle sig fagligt og få udfordringer i deres arbejdsliv.

Det er ikke altid let at rekruttere IT-konsulenter, der passer lige ind i en virksomheds kultur og behov. Ved at give medarbejdere som Max mulighed for at udvikle sig til Consultant, kan vi skabe vores egne talenter. Det er en god måde at sikre, at CapaSystems medarbejdere har de rette kompetencer til at løse kundernes behov i fremtiden.

Forbliver en støttepille i Support

Som kunde i Support er der ingen grund til bekymring – Max vil nemlig ikke helt slippe taget der. Han vil fortsat være at finde bag skærmen og i røret, hvis kunderne ringer ind.

– Jeg er glad for fortsat at kunne være tilgængelig for Support, siger Max.

– Jeg har lært meget af at arbejde i Support, og jeg synes, det er vigtigt at kunne give kunderne den bedste mulige rådgivning – uanset om det bliver i telefonen eller face2face som IT-konsulent.

– Vi er glade for, at Max fortsætter med at være en del af supportteamet. Han er en dygtig medarbejder med en stor viden og erfaring, som vil være en værdifuld ressource for både kunder og kolleger, slutter Dennis Busk Nyehuus.

Dyb forståelse for vores produkter

Max Olsen har været ansat hos CapaSystems i snart 3 år. Han kom med erfaringer fra en af vores kunder, hvor han netop havde arbejdet med vores produkter og løsninger. Derfor havde han allerede der god kendskab til vores produkter, hvilket har været en stor fordel i hans arbejde og også vil være det i sin rolle som Consultant.

Så Max skal bare fortsætte med at smile bredt, for det gør vi også hos CapaSystems og ønsker ham tillykke med veludført arbejde. Både med lille Simon men også med det bidrag, som Max hver dag møder ind på jobbet med.