// Blurbs as Tabs */

CapaInstaller Case Study

Bang & Olufsen

Bang & Olufsen har siden 2010 været kunde hos CapaSystems og har siden da benyttet CapaInstaller og sidenhen tilkøbt CapaInstaller MDM

Fakta

Virksomhed: Bang & Olufsen
Kunde siden: 2010
Website: www.bang-olufsen.com

Bang & Olufsen er grundlagt i 1925 i Struer og er kendt verden over for sit karakteriske sortiment af kvalitets audio-, video og multimedieprodukter. De beskæftiger godt 1.000 ansatte.

Nærhed der giver værdi – nu og i fremtiden

Bang & Olufsen er ikke i tvivl – beslutningen om at skifte til CapaInstaller var den rigtige. Processerne er optimeret, og følelsen af nærhed giver tryghed i dagligdagen, hvor IT bare ikke må stå i vejen for videreudviklingen af ét af verdens stærkeste brands.

Bang & Olufsens omdømme er baseret på udviklingen af egne unikke teknologier, imponerende design, kreative løsninger, fremragende kvalitet og en stærk vilje til at stræbe efter det perfekte og gøre det umulige muligt. Derfor er det også vitalt, at det ikke er IT-systemerne,
der hverken begrænser eller forsinker den videreudvikling, der er så vigtig, når man som Bang & Olufsen hele tiden skal være på forkant for at bibeholde sin status som værende ét af verdens stærkeste brands.

Da IT-afdelingen hos Bang & Olufsen efter 10 års tæt samarbejde med M-net måtte afdække markedet for alternative deployment-løsninger, var blikket som udgangspunkt rettet mod Microsofts SCCM.

IT-afdelingen lavede et forprojekt, hvor de testede SCCM, for de regnede egentlig med, at det var den oplagte afløser for M-net.

Men med fokus på brugerne, klientgruppen og medarbejderne i Service Desken måtte IT-afdelingen genoverveje deres første antagelse. Der var simpelthen tale om én stor snitflade til det hele, som umiddelbart var uoverskuelig. Og så ville SCCM kun dække 30-50% af de funktionaliteter, B&O havde via M-net, da det for deres vedkommende ikke kun var et spørgsmål om

at kunne deploye Windows på deres computere. B&O bruger også systemet i mange andre sammenhænge. Det bliver brugt i deres Service Desk og til pakkedistribution, men lige så vigtigt er det f.eks., at der er mulighed for at licensstyre. Hvis SCCM skulle dække de behov, var en overbygning nødvendig, hvorimod CapaInstaller fra CapaSystems dækkede alle behov lige fra begyndelsen.

”Prisen kontra den effektivitet, vi blev tilbudt, gjorde CapaSystems til vinder.”

IT-afdelingen

Bang & Olufsen

Et hurtigt kig på IT-afdelingens infrastruktur synliggør ellers, at der for B&Os side rent faktisk ville være mange gode grunde til at vælge SCCM.

IT-afdelingen ville via interaktionen kunne binde tingene sammen via SCCM, og der kunne være nogle gode synergier på sigt. Men ét er alle de muligheder, der er ude i fremtiden, noget andet er de behov, man har her og nu. Det vigtigste for B&O var den nære værdi, og det de skulle høste det første år – og det var ikke på interaktion men på muligheden for at kunne deploye i et miljø, der er supporteret. Men når det så er sagt, så tænkte IT-afdelingen i den grad også på fremtiden, da de implementerede CapaInstaller, for B&O vil ikke stå om et år eller to og være “låst”. Derfor faldt valget på CapaInstaller, da de kunne se fremtidsmuligheder i produktet.

Nærhedsfølelsen vægtede også tungt

Det lyder fra IT-afdelingen, at de oplever mange positive ting ved at samarbejde med CapaSystems. Brugergruppen CapaInstaller User Group er en ganske god mulighed for at have dialog med andre brugere, ligesom

Relevante services og funktioner

de arrangementer, CapaSystems afholder, giver et rigtig godt indtryk af de mennesker, der står bag produktet.

– CapaSystems sidder ikke inde i sin egen lille “osteklokke” og udvikler det, som de selv mener, giver værdi – der er rent faktisk en direkte dialog med kunderne, forklarer IT-afdelingen der har konstateret, at efterhånden, som de bruger produktet, dukker der selvfølgelig ting op, de gerne vil tilpasse og gøre mere B&O’sk.

Og det er heldigvis muligt selv at gøre et stykke hen ad vejen, da det er udviklet i VBScript. Og de ting, som man ikke selv kan løse, sender B&Os IT-afdeling til CapaSystems Support som en feature request.

– Og det er vores klare indtryk, at der lyttes til vores oplevelser. CapaSystems vurderer naturligvis de request, der kommer ind, ud fra, om det er noget, der kun giver B&O værdi, eller om det er en request, der reelt set kan give produktet mere værdi. Og den mulighed for indflydelse og dialog gør en kæmpe forskel, lyder det fra IT-afdelingen, der kommer med følgende afsluttende bemærkning:

– Det er en nærhedsfølelse, der giver værdi både nu og i fremtiden.

Mange fordele:

B&O udpeger følgende fordele ved CapaInstaller:

Intuitivt værktøj

høj funktionalitet

større brugertilfredshed

kompetent support

skaber overblik

unattended reinstallation

nærhedsfølelse

dygtige konsulenter

CapaInstaller er for dig, der ønsker:

N

Komplet kontrol med computere og mobile devices

N

Opnå hurtigere ROI via lavere totalomkostninger på vedligeholdelse og administration

N

Centralisering og standardisering af dine IT-services

N

Reducering af tidsforbrug på udrulning, distribution og vedligehold

Se det live

Lad os vise dig, hvordan CapaInstaller kan gøre en forskel for dig