CapaServices løfter værdien af vores løsninger

2. februar 2021

CapaServices elimininerer de elementer af usikkerhed der er i forbindelse med individuelt udviklede løsninger og løfter samtidig kvaliteten af vores løsninger markant

Skrevet af Technical Program Manager Dan Svendsen

I foråret 2019 traf CapaSystems en beslutning om at standardisere de mest efterpurgte, individuelt tilpassede løsninger, som gennem tiden var udviklet ude hos mange af vores kunder.

Som fælles betegnelse for de standardisere løsninger valgte vi navnet CapaServices.

Vi tilbyder CapaServices som en valgmulighed, så du som kunde frit kan vælge den eller de løsninger, der giver størst værdi for netop din virksomhed.

Nogle af vores Services blev opfundet for lang tid siden, og derfor kender de fleste  allerede både CapaPacks og CapaImages.

Historien bag CapaServices

Når vores konsulenter mødtes til teknikdage og andre sociale arrangementer, viste det sig ofte, at de alle var stødt på de samme tekniske udfordringer og derfor havde designet og udviklet nærmest identiske løsninger hos vores kunder.

Men udfordringen med løsninger, der er designet og udviklet af én konsulent, kan bl.a. være, at løsningen ikke bliver vedligeholdt løbende, eller at konsulenten ikke har tid til at troubleshoote med kort varsel, hvis løsningen driller.

Typisk var det kunden, som konsulenten udviklede løsningen for, der betalte alle udviklingsomkostningerne – men der var stadig ingen garanti for, at løsningen virkede med den næste version af Windows. Derudover kendte man som kunde heller ikke de løbende omkostninger til vedligeholdelse af den aktuelle løsning. Samtidig kunne man også risikere at skulle betale for den tid, som en anden konsulent skulle bruge på at sætte sig ind i løsningen, hvis den konsulent, som havde udviklet løsningen, ikke havde tid, var syg eller havde forladt firmaet.

Det er hele baggrunden for, at CapaSystems i dag har et dedikeret team af medarbejdere, som varetager udvikling samt 2nd og 3rd level support af CapaServices.

Bedre og hurtigere support

Tidligere kunne kunder opleve helt op til 4 ugers ventetid, hvis den konsulent, der havde udviklet en individuelt tilpasset løsning, ikke lige havde tid i kalenderen til at troubleshoote løsningen. Det var naturligvis ikke optimalt, og derfor varetages troubleshootingen i dag af vores kundeservice, som svarer inden for få timer.

Med CapaServices har vi samlet input fra konsulenter og kunder og har standardiseret og forbedret de individuelt tilpassede løsninger, som tidligere var udviklet ude hos de enkelte kunder.

Alle medarbejderne i kundeservice og vores konsulenter har indgående kendskab til CapaServices, og derfor skal du ikke længere vente på, at en konsulent får tid i kalenderen, hvis en af løsningerne skulle drille i jeres miljø.

Den løbende vedligeholdelse af CapaServices betyder, at du som kunde altid er sikret kompatibilitet med de nyeste versioner af Windows. Samtidig skal du heller ikke betale for oplæringstid, hvis vi er nødt til at sætte en anden konsulent på opgaven, fordi den konsulent, I normalt har tilknyttet, ikke har tid eller er syg.

Udviklingen drives af dit input

Hos CapaSystems er det kundernes input og idéer, der danner grundlag for, hvilke funktioner og features kommende produkter og løsninger skal indeholde. Det gælder selvfølgelig også for CapaServices.

Derfor er det også naturligt for os at inddrage både eksisterende og nye kunder i processen, når vi designer og udvikler nye løsninger. Det gør vi bl.a. gennem interviews og løbende sparring og derudover leverer medlemmerne i vores brugergruppe CapaInstaller User Group rigtig mange gode input og idéer til udvikling af nye løsninger og forbedring af de eksisterende.

Inddragelsen af vores kunder i processen har bl.a. medført, at de fleste CapaServices kan tilpasses, så de matcher den enkelte kundes behov, men stadig er en standardiseret løsning.

Du er meget velkommen til at skrive til os her, hvis du har gode input eller idéer til en ny eller eksisterende CapaService.

Made in Denmark

CapaSystems har valgt at bibeholde udvikling in-house for dermed at sikre, at kvaliteten af CapaServices er så høj som overhovedet muligt.

Derfor består det dedikerede team bag CapaServices også primært af senior konsulenter med mange års erfaring.

Som kunde får du allerede fat i en af udviklerne fra det dedikerede team, første gang vores kundeservice sender et issue videre.

Rikke Borup
Rikke Borup

Chief Marketing Officer

Har været ansat hos CapaSystems siden 2009 og siddet med kommunikation og marketing siden da.

Rikkes spidskompetencer ligger i tekstforfatning, hvilket også giver god mening, da hun har en baggrund som journalist.